zondag 25 mei 2014

Test Belladone

Wat was ik blij toen het patroontje
van de Belladone dress
in de bus viel
:)

Belladone dress

Van toen ik dat bij haar zag passeren,
wilde ik er ook eentje maken voor mezelf
Enkel de durf ontbrak toen nog een beetje

tot nu!

Belladone dress

ik had nog genoeg stof over
om een test versie te maken

Belladone dress

de plooitjes vooraan heb ik veranderd naar nepen
die doorlopen tot de zoom
(op die plaats heb ik allesbehalve nood aan extra...)

Belladone dress


lang leve dat boordje in de taille,
dat leidt het oog naar mijn smalste punt
:)

Spijtig genoeg geen foto van de rug
de foto's die de man trok, waren wazig...

Belladone dress

Ook al ging het goed vooruit
& kwam ik niet voor verrassingen te staan,
toch ben ik blij dat ik eerst een test versie heb gemaakt
hier en daar moet er nog wat aangepast

Belladone dress

- Plooien zijn voor mij een big no-no; ofwel nepen, ofwel patroon aanpassen naar niets
- Er mag zo'n 10 cm stof bij onderaan, wil ik er ook in kunnen gaan werken 
(lange benen he)
- ofwel iets minder naadwaarde nemen bovenaan ofwel iets rekkende stof 
(nu geen tricot he)
- Nog beter opletten, zodat mijn naden achteraan wél mooi uitkomen
- blinde rits in de juiste kleur, niet wat je maar hebt liggen :)
 
Belladone dress

De binnekant ziet er ook netjes uit he
De armsgaten en hals werd afgewerkt met biais
Eerste keer dat ik dat deed en ging van de eerste keer goed
booya!
:)

Maar soit, ik ben content ze
een kleedje voor nog geen 10 euro

Hop naar de volgende!

Stof: rest van een of ander kraam op't stoffenspektakel
Biais en rits van bij Veritas


25 opmerkingen:

  1. As da geen schoon belladonna is zeker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik zie, ziet er toch vreed goed uit zunne, ik kijk al uit naar de 'echte' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, leutig! Ik maakte hem ook al, een winterfeestversie, nu nog op mijn lijst: een zomerse versie...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doeme, nu wil ik echt direct beginnen hé!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amaai! dat is heel stijlvol, mooi en super goed gemaakt. Jij bent een KRAK!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Komt helemaal goed met de echte! Dit is in alle geval al knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dit ziet er echt geen 10 euro dress uit,
    héél knap gedaan voor een testdress :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, petje af voor zo'n testversie... Hoe gaat de echte versie er dan niet uitzien?! Een geboren talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ewel, omwille van die plooitjes zou dat dus niets voor mij zijn, maar uw oplossing is schitterend !!! Misschien ook eens ooit proberen ??? Ik vind het echt schitterend bij jou ! Kijk al uit naar de volgende versie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi en stijlvol kleed. Je hebt dat super goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit kleedje staat ook op mijn verlangenlijstje (zeker nu ik deze versie hier gezien heb).
    Helemaal verliefd op die mooie rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof hoor! Ben nu wel benieuwd naar je volgende versie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! Ik vind dit ook een super mooi patroon om in een effen stof te maken.. Heb je al stof op het oog voor de volgende versie?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige jurk! Zelfs met de foutjes die je zegt, zou ik ze nog kopen in de winkel. Niets boven handgemaakt werk. Als dit de testversie was dan kijk ik alvast vol spanning uit naar de echte versie. Liefs alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat gijle dat geduld hebt om eerst een testversie te maken !!!! Respect ��

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, ze worden allemaal graag gelezen!