dinsdag 7 juli 2015

Jaanu dress - remember the Elena dress?


Herinneren jullie je deze nog? 


Omdat ik vaak de vraag kreeg of ik het patroon kon delen,
maar zelf nogal papier-en-potlood ben 
en dus geen idee had hoe ik er aan moest beginnen,
trok ik mijn stoute schoenen aan en vroeg ik An van Straight Grain
of ze wilde samen werken om het te digitaliseren

Guess what?
ze zei JA!


An deed er ook nog eens haar ding mee
wat leidde tot een supermooie tweede versie.
:)

De Elena versie is een speelse jurk met 4 kleinere stolpplooien.
De Norah versie werd een feestelijke jurk met 6 grote stolpplooien.


'Jaanu' komt uit het Hindi
Het is een koosnaampje en betekent zoveel als 'schatje' of 'liefje'

Beide versies zijn naar onze eigen jaanu's vernoemd:
Elena en Norah
:)






Katoen, chambray, double gauze,... laat je gaan!
Hoe stijver de stof, hoe voller het rokdeel zal zijn.
De plooien komen het meest tot hun recht wanneer je stof gebruikt 
die niet te zwaar doorvalt. Je gebruikt best geen 
tricot of te lichte katoen. 

 De jurkjes van de cover foto zijn gemaakt uit een zachte chambray van Les Trouvailles d'Amandines, van bij Georgette


We zagen bij de testers al enkele pareltjes passeren:

Summer van @sevenpretty
  

Eentje van An zelve met stof van Maria van Telaria


Brooke van Little One Organics
 


Ik ben benieuwd naar de jurken die jullie gaan maken
:)





Het patroon vind je in de Straight Grain webshop 
Met de code LAUNCH25 krijg je nu 25% korting.

hop, hop, waar wacht je nog op

Jullie jaanu's zullen er ook geweldig mee staan!




An, echt waar, duizend keer bedankt!
Je hebt nogal wat moeten doorstaan met mij 
:)


13 opmerkingen:

  1. ohoho amaai proficiat :-) ik had het compleet gemist dat er zo iets in de maak was maar ik ben fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, super! Wat een geweldige jurkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn echt twee heel mooie jurkjes. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend, ik kocht het patroon gisteren direct! Gefeliciteerd met je eerst patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaw ja knap!! Das nen vree dikken duim dat ik hier omhoog steek!!! Fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gij ge(s)tikt wijf! Een baby in huis, nog wat kinders, werk en een vent en toch maar eventjes beslissen een prachtig patroontje tot leven te brengen. Ik zette de schaar al in uw Elena, en vind dat jullie schoon werk geleverd hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh hoe leuk een samen werking tussen jullie 2!Go for it ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knap! Ongelooflijk hoe je dat allemaal gedaan krijgt. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik begin er morgen aan, met super veel goesting! Het kriebelt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Had deze post even gemist maar wilde je via deze weg ook nog eens feliciteren met jullie toppatroontjes!!! Heb er al 4 gemaakt intussen en ik ben MEGAfan!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, ze worden allemaal graag gelezen!